ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 205 大学教育イノベーションセンター = Nagasaki University Center for Educational Innovation
  2. 205 紀要 = Bulletin
  3. 長崎大学 教育開発推進機構紀要= Journal of the Office for Academic Education and Development Nagasaki University [Online ISSN 2436-2999]
  4. 第15号 = No. 15

日本におけるホームスクーラーの経験分析-家族会のアンケート調査より-

http://hdl.handle.net/10069/0002002097
http://hdl.handle.net/10069/0002002097
5ae36328-c7cf-42f8-8053-47e53adfa448
名前 / ファイル ライセンス アクション
JOAED15_9.pdf JOAED15_9.pdf (3.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-04-18
タイトル
タイトル 日本におけるホームスクーラーの経験分析-家族会のアンケート調査より-
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 homeschooling in japan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 developmental disorders
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Highly Sensitive Children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 giftedness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 unschooling
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 personalized learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 岡田, 佳子

× 岡田, 佳子

ja 岡田, 佳子

Search repository
著者別名
姓名 OKADA, Yoshiko
言語 en
その他のタイトル
その他のタイトル An Analysis of the Experiences of Homeschoolers in Japan : A Study Based on a Homeschooling Parents’ Association Survey
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to examine the current state of homeschooling practices in Japan through an analysis of a survey conducted by a homeschooling parents' association. The findings reveal three key characteristics of homeschooling in Japan. First, approximately half of the respondents began homeschooling their children at or before the first grade of primary school. Second, a relatively high proportion of Japanese homeschooling families include children with developmental disorders, Highly Sensitive Child (HSC) characteristics, or giftedness. Third, although homeschooling poses a financial burden on families, parents nonetheless reported being satisfied with it, as it enables their children to engage in personalized, self-directed, and flexible learning.
言語 en
書誌情報 ja : 長崎大学教育開発推進機構紀要
en : Journal of the Office for Academic Education and Development Nagasaki University

巻 15, p. 9-24, 発行日 2025-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24362999
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12914246
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 長崎大学教育開発推進機構
言語 ja
出版社別言語
言語 en
値 Office for Academic Education and Development Nagasaki University
sortkey
値 2
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 長崎大学教育開発推進機構紀要, 15, pp.9-24; 2025
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-18 02:20:24.550270
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3