WEKO3
アイテム
日本におけるホームスクーラーの経験分析-家族会のアンケート調査より-
http://hdl.handle.net/10069/0002002097
http://hdl.handle.net/10069/00020020975ae36328-c7cf-42f8-8053-47e53adfa448
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-04-18 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | 日本におけるホームスクーラーの経験分析-家族会のアンケート調査より- | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | homeschooling in japan | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | developmental disorders | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | Highly Sensitive Children | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | giftedness | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | learning experience | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | unschooling | |||||||
| キーワード | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | personalized learning | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
| 著者 |
岡田, 佳子
× 岡田, 佳子
|
|||||||
| 著者別名 | ||||||||
| 姓名 | OKADA, Yoshiko | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| その他のタイトル | ||||||||
| その他のタイトル | An Analysis of the Experiences of Homeschoolers in Japan : A Study Based on a Homeschooling Parents’ Association Survey | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | This study aims to examine the current state of homeschooling practices in Japan through an analysis of a survey conducted by a homeschooling parents' association. The findings reveal three key characteristics of homeschooling in Japan. First, approximately half of the respondents began homeschooling their children at or before the first grade of primary school. Second, a relatively high proportion of Japanese homeschooling families include children with developmental disorders, Highly Sensitive Child (HSC) characteristics, or giftedness. Third, although homeschooling poses a financial burden on families, parents nonetheless reported being satisfied with it, as it enables their children to engage in personalized, self-directed, and flexible learning. | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 書誌情報 |
ja : 長崎大学教育開発推進機構紀要 en : Journal of the Office for Academic Education and Development Nagasaki University 巻 15, p. 9-24, 発行日 2025-03-01 |
|||||||
| ISSN | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||
| 収録物識別子 | 24362999 | |||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AA12914246 | |||||||
| 著者版フラグ | ||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
| 出版者 | ||||||||
| 出版者 | 長崎大学教育開発推進機構 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 出版社別言語 | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 値 | Office for Academic Education and Development Nagasaki University | |||||||
| sortkey | ||||||||
| 値 | 2 | |||||||
| 引用 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | 長崎大学教育開発推進機構紀要, 15, pp.9-24; 2025 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||