WEKO3
アイテム
Participation Patterns and Associated Factors in Japanese Children With Autism
http://hdl.handle.net/10069/0002001475
http://hdl.handle.net/10069/0002001475da8fa4db-eece-4672-9332-1550da2da349
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学位論文 / Thesis or Dissertation(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-10-21 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Participation Patterns and Associated Factors in Japanese Children With Autism | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | autism | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | children | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | environment | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | family-centered practice | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | participation | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |||||||
資源タイプ | doctoral thesis | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
著者 |
岩永, 裕人
× 岩永, 裕人
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | Iwanaga, Yuto | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Background: Children’s participation is an important outcome for children, families, and rehabilitation. Objectives: We compared participation patterns (home and community) of 6- to 12-year-old Japanese children with autism and children with typical development (TD) and explored the associations of participation with familial, environmental, and child-related factors. Method: Twenty-five mothers of children with autism and 21 mothers of TD children completed a survey covering their child’s participation and environment, family empowerment, autism symptoms, sensory processing, behavior, and demographic characteristics. Results: Children with autism showed restricted home and community participation. Home involvement was associated with family empowerment and the children’s age, whereas home frequency was linked to environmental supportiveness and household income. Conclusion: Japanese children with autism need appropriate support to address decreased participation. Occupational therapists may focus on family empowerment and the child’s environment to facilitate the home participation of children with autism. | |||||||
言語 | en | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 長崎大学学位論文 学位記番号:博(医歯薬)甲第1623号 学位授与年月日:令和6年6月5日 | |||||||
言語 | ja | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Iwanaga, Yuto; Tanaka, Goro; Maruta, Michio; Shiozu, Hiroyasu; Kawanaka, Mizuho; Iwanaga, Ryoichiro | |||||||
言語 | en | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Occupational Therapy Journal of Research; 2024 | |||||||
言語 | en | |||||||
書誌情報 |
en : Occupational Therapy Journal of Research 発行日 2024-06-05 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1539-4492 | |||||||
EISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||
収録物識別子 | 1938-2383 | |||||||
DOI | ||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||
関連識別子 | 10.1177/15394492241237741 | |||||||
権利 | ||||||||
言語 | en | |||||||
権利情報 | © 2024, Sage Publications | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 日本の自閉症児における参加パターンと関連要因 | |||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | American Occupational Therapy Foundation | |||||||
言語 | en | |||||||
関係URI | ||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||
関連識別子 | http://hdl.handle.net/10069/0002001046 | |||||||
学位名 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
学位名 | 博士(医学) | |||||||
学位授与機関 | ||||||||
学位授与機関識別子Scheme | kakenhi | |||||||
学位授与機関識別子 | 17301 | |||||||
学位授与機関名 | Nagasaki University (長崎大学) | |||||||
学位授与年月日 | ||||||||
学位授与年月日 | 2024-06-05 | |||||||
学位授与番号 | ||||||||
学位授与番号 | 甲医歯薬第1623号 | |||||||
学位の種類 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
値 | 課程博士 | |||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Nagasaki University (長崎大学), 博士(医学) (2024-06-05) | |||||||
言語 | en |