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  1. 080 水産学部 = Faculty of Fisheries
  2. 080 紀要 = Bulletin
  3. 長崎大学水産学部研究報告 = Bulletin of the Faculty of Fisheries
  4. 第101号 = No. 101

漁協系統組織の鮮魚販売事業を巡る消費地卸売市場出荷の位置と評価

http://hdl.handle.net/10069/00040745
http://hdl.handle.net/10069/00040745
e5eba973-383d-492f-af56-2980f9fcf991
名前 / ファイル ライセンス アクション
suisan101_150.pdf suisan101_150.pdf (6.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-30
タイトル
タイトル 漁協系統組織の鮮魚販売事業を巡る消費地卸売市場出荷の位置と評価
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 漁協
キーワード
主題Scheme Other
主題 fisheries cooperatives
キーワード
主題Scheme Other
主題 販売事業内容・構成
キーワード
主題Scheme Other
主題 main type and structure of sales business
キーワード
主題Scheme Other
主題 市場チャネルの位置
キーワード
主題Scheme Other
主題 positioning of the wholesale market channel
キーワード
主題Scheme Other
主題 チャネル評価・認知
キーワード
主題Scheme Other
主題 channel evaluation/perception
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 山本, 尚俊

× 山本, 尚俊

山本, 尚俊

Search repository
北野, 慎一

× 北野, 慎一

北野, 慎一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 117912
姓名 YAMAMOTO, Naotoshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 117913
姓名 KITANO, Shinichi
その他のタイトル
その他のタイトル Current Status of the Fisheries Cooperatives’ Sales Business and the Positioning and Evaluation of the Wholesale Market Channel
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to clarify the current status and characteristic features of the sales business of fisheries cooperatives and their federations, using the results of a questionnaire survey targeting 911 organizations. We especially focus on the positioning and the meaning of shipment to the wholesale market in consumption area (hereinafter WM channel) and of the direct dealing with a downstream demander such as retailers and restaurants (hereinafter DD), and on the relations of both channels. Main points confirmed in this survey are as follows. The primary business consists of the consignment sales at a landing-port market established and operated by themselves, and the second is the commissioned shipment to the WM channel. The share of the former is over 50% in the cooperatives' total turnover, and that of the latter is 12%, while the DD is only less than 3%. However, the concentration ratio of the five largest buyers in their owned market reaches 66%, which shows oligopsony. There are quite a few cooperatives that are asked concerning how to improve competition and pricing condition, whether they can take part in their auction as a buyer (bears a loss risk) or develop channels for preventing the price fall. Fishers generally regard the WM channel which ensures every consignor an even treatment and a quick payment as their main sales channel. We confirmed that, by the analysis of the relative evaluation among channels, the cooperatives and their federations evaluate the WM channel higher than the outside channel of WM in the aspect of response for easiness (of use) and potential risks.
書誌情報 長崎大学水産学部研究報告
en : Bulletin of the Faculty of Fisheries Nagasaki University

巻 101, p. 150-168, 発行日 2021
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05471427
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00178473
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 長崎大学水産学部
出版社別言語
値 The Faculty of Fisheries, Nagasaki University
sortkey
値 2
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 長崎大学水産学部研究報告, 101, pp.150-168; 2021
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Ver.1 2023-05-15 19:13:37.884268
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