WEKO3
アイテム
外国語教育におけるインプロヴィゼーションの実践的活用法-ゲームの三分類に基づく授業案の提示-
http://hdl.handle.net/10069/38509
http://hdl.handle.net/10069/38509c9079139-e0e3-49bb-a1b9-79f4f4845d8a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-08-20 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 外国語教育におけるインプロヴィゼーションの実践的活用法-ゲームの三分類に基づく授業案の提示- | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Second Language Acquisition | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Improvisation Game | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Icebreaker | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Assignment of Meaning/Concept | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Performance | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
隈上, 麻衣
× 隈上, 麻衣
× 宮本, 万里
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5845 | |||||||||
姓名 | KUMAGAMI, Mai | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 5846 | |||||||||
姓名 | MIYAMOTO, Mari | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Practical Use of Improvisation in Second Language Education - Introduction of Lesson Plan with Three Types of Improvisation Games - | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Although it has been widely noticed that Improvisation Game (IG) has positive learning effects, it has not been used as useful tool in language education because a) most language instructors have no facilitating experience of IGs, and b) there are few studies clearly show how we can effectively utilize them in class. This study aims at a practical use of IGs, and has proposed that they should be divided into three types according to their learning effects. Following a brief introduction of IGs and the three-type categorization, this paper presents the procedure to make a lesson plan with IGs. |
|||||||||
書誌情報 |
長崎大学言語教育研究センター論集 en : Journal of Center for Language Studies Nagasaki University 巻 6, p. 53-61, 発行日 2018-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21898898 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12609220 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 長崎大学言語教育研究センター | |||||||||
出版者別言語 | ||||||||||
Center for Language Studies Nagasaki University | ||||||||||
sortkey | ||||||||||
05 | ||||||||||
引用 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 長崎大学言語教育研究センター論集, 6, pp.53-61; 2018 |