WEKO3
アイテム
新しいセンシング手法を用いたRCT桁橋の変形性状および残存耐荷力の評価
http://hdl.handle.net/10069/39417
http://hdl.handle.net/10069/39417e3fb7f7d-fe07-41b5-abf7-7e8f2046e9fe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
49_93_160.pdf (2.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-08-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 新しいセンシング手法を用いたRCT桁橋の変形性状および残存耐荷力の評価 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Structural characteristic identification | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | RCT girder bridge | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | maintenance method | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Strain visualization sheet | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | FEM analysis | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
豊福, 晋ノ介
× 豊福, 晋ノ介× 山口, 浩平× 松田, 浩× 海部, 貴裕× 杉江, 匡紀× 梅本, 秀二 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1267 | |||||
姓名 | TOYOFUKU, Shinnosuke | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1268 | |||||
姓名 | YAMAGUCHI, Kohei | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1269 | |||||
姓名 | MATSUDA, Hiroshi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1270 | |||||
姓名 | KAIBE, Takahiro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1271 | |||||
姓名 | SUGIE, Masaki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1272 | |||||
姓名 | UMEMOTO, Shuji | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Evaluation of structural characteristic identification based on the residual load capacity of RCT girder bridge using new sensing technique | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Recent years, domestic bridges have attract ed attention for maintenance. Inspection by proximity visual inspection is the mainstream as one of the present maintenance management methods. However, in close visual inspection, it is difficult to clearly judge the bridge's “safety”, and “need for closing”. It is propose a maintenance method using identification of structural characteristic as one of the solutions. Structural property identification is a method to evaluate the performance and risk of the target bridge by analyzing and comparing data by both experimental method and analytical method.In this paper, it was examined the applicability to the structural characteristic identification about the degraded RCT girder bridge. In the process of the experimental method of this structural characteristic identification, the utility by new technology was also examined. | |||||
書誌情報 |
長崎大学大学院工学研究科研究報告 en : Reports of Graduate School of Engineering, Nagasaki University 巻 49, 号 93, p. 160-166, 発行日 2019-08 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18805574 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12601998 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 長崎大学大学院工学研究科 | |||||
出版者別言語 | ||||||
値 | Graduate School of Engineering, Nagasaki University | |||||
sortkey | ||||||
値 | 25 | |||||
引用 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 長崎大学大学院工学研究科研究報告, 49(93), pp.160-166; 2019 |