WEKO3
アイテム
知的障害を伴う自閉スペクトラム症児のオンラインシステムを用いた語い指導に関する事例研究
http://hdl.handle.net/10069/00040945
http://hdl.handle.net/10069/000409453adcbdb9-bdc7-443e-8734-128b633a24f6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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JJNUK8_1_4.pdf (1.3 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2021-10-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 知的障害を伴う自閉スペクトラム症児のオンラインシステムを用いた語い指導に関する事例研究 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自閉スペクトラム症 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 知的障害 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オンラインシステム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 見本合わせ課題 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 特別支援教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | autism spectrum disorder | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intellectual disability | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | online system | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | matching to sample | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | special needs education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
高橋, 甲介
× 高橋, 甲介 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 118602 | |||||
姓名 | Takahashi, Kosuke | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Case study on the use of online system to teach word learning for a child with intellectual disability and autism spectrum disorder. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 新型コロナウィルス感染症により、特別支援教育を含む数多くの教育の場で対面による指導が制限された。この事例研究では、知的障害を伴う自閉スペクトラム症児の語い指導において、コンピュータ上で実施する見本合わせ課題のアプリケーションを用い、オンライン上で「結果」を共有し、その結果に応じて「新しい刺激」や「マニュアル」のやり取りを行うことにより、家庭場面での指導をより効果的にするための手続きの修正を行った。これらの結果から、オンラインで効果的な特別支援教育を継続するために必用な事項について考察を行った。 The covid-19 pandemic has resulted in the restrictions on the implement of face-to-face education. This limitation also occurred in special needs education. In this study, we report on a case in which we achieved partial success in word learning for a child with intellectual disability and autism spectrum disorder with online system. We used the online system to review the results of home instructions, and send new stimuli and manuals to request the implementation of new instruction or modifications of instruction when it was necessary. Finally, based on these results, we discussed the processes that should be considered when teaching children with developmental disabilities using online systems. |
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内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本論文は「九州地区国立大学教育系・文系研究論文集」Vol.8, No.1(2021/10)に査読を経て受理された。 | |||||
書誌情報 |
九州地区国立大学教育系・文系研究論文集 en : The Joint Journal of the National Universities in Kyusyu. Education and Humanities 巻 8, 号 1, p. 4, 発行日 2021-10-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 九州地区国立大学間の連携事業に係る企画委員会リポジトリ部会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18828728 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
引用 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 九州地区国立大学教育系・文系研究論文集, 8(1), No.4; 2021 |