WEKO3
アイテム
明示的文法指導の長期的効果の検証-日本語母語話者による英語動詞習得に注目して-
http://hdl.handle.net/10069/00042222
http://hdl.handle.net/10069/0004222204f747b7-a2aa-4d86-98c6-7b38483c97d7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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JCLS11_1.pdf (869.6 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2023-04-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 明示的文法指導の長期的効果の検証-日本語母語話者による英語動詞習得に注目して- | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 明示的文法指導 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 非対格動詞 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 非能格動詞 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 事後テスト | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 遅延テスト | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
隈上, 麻衣
× 隈上, 麻衣× 奥田, 阿子 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 125384 | |||||
姓名 | KUMAGAMI, Mai | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 125385 | |||||
姓名 | OKUDA, Ako | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Sustainability of the Effect of Explicit Grammar Instruction: Focus on the Acquisition of English Verbs by Japanese Learners | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Regardless of their proficiency and first language, second language learners tend to permit and/or make verb-related errors such as overpassivisation, or object drop in transitive sentence structures (Hirakawa 1995, Zobl 1989). In our previous study (Kumagami & Okuda 2022), we investigated whether explicit grammar instruction affects JLEs’ (Japanese learners of English) use of intransitive and transitive verbs. Our study showed a significant increase of test scores after the instruction was given. However, in order to demonstrate the effectiveness of this instruction, it is necessary to verify whether this effect persist over time through follow-up studies. Thus, the present study investigates the long-term effect of explicit grammar instruction. We conducted 2 delayed tests, using the same method as was applied in the previous study. Our research shows, a long-term effect even after the second delayed test (31 weeks after the instruction). Although only a limited number of participants took the second test, the results of this study indicate that the effects of explicit grammar instruction are longlasting. | |||||
書誌情報 |
長崎大学言語教育研究センター論集 en : Journal of Center for Language Studies Nagasaki University 巻 11, p. 1-12, 発行日 2023-03-01 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24354651 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1288958X | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 長崎大学言語教育研究センター | |||||
出版者別言語 | ||||||
値 | Center for Language Studies Nagasaki University | |||||
sortkey | ||||||
値 | 02 | |||||
引用 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 長崎大学言語教育研究センター論集, 11, pp.1-12; 2023 |